به گزارش ایسنا حاجی بابایی، در جمع فرهنگیان کرمانشاهی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: تحول بنیادین در آموزش و پرورش یک بحث گسترده و بسیار وسیعی است.
حاجی بابایی اظهار کرد: در تهیه و تنظیم این سند و نقشه راه، 600 نفر از صاحبنظران حوزه و دانشگاه و عرصه تعلیم و تربیت کشور مشارکت داشتهاند که همگی آنها مورد نظر مقام معظم رهبری بودهاند.
وی یادآور شد: در طول تاریخ آموزش و پرورش ایران هرگز سند و نقشه راه مشخصی نداشتهایم و بسیار بر خود میبالیم که امروز دارای یک سند و نقشه راهی هستیم که در آن همه چیز برای آینده آموزش و پرورش دیده شده است.
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: تمامی موارد این سند با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی به قانون تبدیل شده است و جای هیچ گونه کم و کاستی ندارد.
حاجی بابایی اظهار کرد: در یک جمله باید بگویم که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یعنی ارتقاء جایگاه معلم، چرا که محور تحول بنیادین معلم است.
وی ادامه داد: در این سند ارزشمند 131 راهکار برای توسعه همه جانبه آموزش و پرورش پیش بینی شده است که باید آنها را پیگیری کنیم.
وزیر آموزش و پرورش گفت: در تحول بنیادین میخواهیم آموزش و پرورشی بسازیم مبتنی بر تفکر و آرا کارشناسان و متخصصان دینی و قرآنی با استفاده از تجارب ارزشمندی است که در سطح دنیا وجود دارد.
وی اظهار کرد: در این تحول بنیادین تمام کتب درسی تمامی سطوح و پایههای تحصیلی آموزش و پرورش بدون استثنا باید تغییر یابند.
حاجی بابایی خاطرنشان کرد: باید دانش آموزی تربیت کنیم که بفهمد ایرانی است، مسلمان است، کرد است، کرمانشاهی است و ریشه خود را بفهمد.
وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: مطالب کتابهای درسی در قالب پنج عنصر؛ علم، ایمان، عمل، اخلاق و تفکر و چهار محور؛ ارتباط با خود، ارتباط با خدا، ارتباط با خلقت و ارتباط با خلق نوشته میشود.